انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: دیگر فرمول شمردن گوسفند برای به خواب رفتن کار نمی‌کند!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در دنیای امروز، محصولات جدید از تخت‌خواب‌های آنچنانی تا داروهای مختلفی که با عوارض متعددی همراهند، همه و همه مدعی ایجاد خوابی راحت هستند. خواب راحتی که به علت مشغله‌های فکری و یا ناراحتی‌های ذهنی، مدت زیادی است از انسان شهرنشین فاصله گرفته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) اما اگر شما از جمله افرادی هستید که هنوز معتقدند شمردن گوسفندان می‌تواند به سرعت بخشیدن خواب رفتن شما کمک کند، بهتر است این مطلب را مطالعه کنید.
محققان دانشگاه آکسفورد، با دسته بندی یک گروه به سه قسمت مختلف، روش‌هایی را برای خواب بهتر به آن‌ها توصیه کردند. دسته اول به مناظر آرامش بخش مانند دریا و آبشار فکر کردند و دسته دوم روش شمردن گوسفندهایی که از فنس می‌پردند را به کار بردند. دسته سوم نیز بنا به صلاحدید خود، روش‌هایی را برای خواب بهتر برگزیدند.



[تصویر:  138783937512621.jpg]


[تصویر:  65.gif]
افرادی که در دسته اول قرار داشتند، چیزی در حدود ۲۰ دقیقه زودتر از حالت معمولی به خواب رفتند. نکته جالب اینکه زمان به خواب رفتن افرادی که در دسته دوم قرار داشتند نسبت به حالت عادی نه تنها شاهد بهبودی نبود، بلکه افزایش یافت. یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: ” تصور صحنه‌های شلوغ به درگیرشدن بیشتر ذهن می‌انجامد و این دقیقا همان اتفاقی است که موقع شمردن گوسفندها شاهد آن هستیم.” به نظر می‌رسد این روش، سال‌های سال به عنوان تکنیکی غلط توصیه و به کار گرفته می‌شده است و تاثیر مثبتی در سرعت بخشیدن به فرایند شروع خواب انسان نداشته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
Source: Gizmodo
لینک مرجع