شتركان سیمكارتهای ایرانسل در زمان سرقت سیمكارتهای خود در ابتدا باید به سوزندان سیمکارت اقدام كنند و برای قطع خط هم میتوانند به نمایندگیهای مجاز و مراکز خدمات رسمی ایرانسل مراجعه کنند.
به گزارش ایسنا، مشتركان ایرانسل همچنین میتوانند از یک خط ایرانسل با شماره 700 و یا از سایر خطوط با 09377000000 تماس بگیرند و به صورت تلفنی و توسط اپراتورو پس از احراز هویت، خط را قطع موقت کنند. مشتركان ایرانسل میتوانند به صورت اینترنتی هم از طریق Ecare.irancell.ir خط خود را قطع موقت كنند؛ روش قطع از طریق تماس با مرکز تماس یا اینترنت در هر ساعت از شبانه روز و از هرجای دنیا امكانپذیر است (گردآوری : انجمن ناجی)
مرحله بعدی مراجعه به مقام انتظامی و قضایی، اعلام سرقت و درخواست ردیابی گوشی از دادسرا و احتمالا ارجاع دادسرا به کلانتری براساس روال داخلی دستگاه قضایی و انتظامی است و سپس ارجاع کلانتری به اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، و تالیا برای بررسی روشن شدن شماره سریال گوشی سرقتی و پس از این مراحل انجام ردیابی سریال گوشی توسط اپراتور و ارسال پاسخ ردیابی گوشی به مرجع ارسال کننده نامه انجام میشود.
برای پیگیری ردیابی گوشی نیز باید به نزدیكترین كلانتری مراجعه كرده و تقاضای خود را ارائه دهند كه البته بهتر است كلانتری در همان محل به سرقت رفتن و یا مفقود شدن گوشی باشد و پس از آن از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری كنند.