اينترنت به عنوان يك وسيله آموزشي، زماني وارد دانشگاه ها و مدارس شد كه اغلب مردم تصوري سرگرمي مدار از اين رسانه نوظهور داشتند. البته ورود كامپيوتر به عنوان وسيله اي براي پردازش اطلاعات به عرصه حيات انساني به دهه 1930 برمي گردد كه بيشتر براي محاسبات رياضي به عنوان يك ماشين حساب پيشرفته مورد استفاده قرار مي گرفت، از ورود فراگير اينترنت به زندگي مردم، زمان زيادي نمي گذرد.
اينترنت بدون شك ذكرش، انسان را به ياد كامپيوتر مي اندازد، به زودي توانست در عرصه آموزش جايگاه ويژه اي به دست آورد و به عنوان منبعي براي يافتن اطلاعات مختلف مورد استفاده قرار گرفت. اين نوشتار به نقش اينترنت در پژوهش هاي دانشجويي مي پردازد.
در دنيايي كه بحث هاي يك سويه و دو سويه در باره همه پرسش هاي اجتماعي به اوج خود رسيده است،
وسعت و گستردگي اينترنت به گونه اي است كه براي هر كسي اطلاعات لازم را مي تواند فراهم سازد. اين رسانه چنان جايي در ميان دانشجويان باز كرده است كه بدون آن ادامه تحصيل با مشكل مواجه ميشود. از آن جا كه اينترنت در همه ابعاد زندگي مردم ريشه دوانده است، جاي تعجب نيست كه دانشجويان بيش از پيش براي انجام تحقيقات خود به آن روي مي آورند و به نوعي پژوهش آنلاين وابسته مي شوند.